środa, 8 marca 2017

Potrzeby dziecka

          Prośba dziecka z Autyzmem,           
                           Zespołem Aspergera. 

*  Potrzebuje jasnych i czytelnych zasad, których mogę się trzymać i na których oprę moje funkcjonowanie.


*  Chce wiedzieć jaki jest porządek dnia, czuje się wtedy bezpiecznie.


*  Powiedz mi co czujesz, co oznacza twoja mina– chce się tego nauczyć.


*  Daj mi wskazówki, jak radzić sobie w nowych dla mnie sytuacjach.


*  Przypomnij mi, żebym się zatrzymał i ciebie wysłuchał.


*  Mów do mnie wprost, bez przenośni i dwuznaczności– tylko wtedy wiem o co chodzi.


*  Chwal mnie– bardzo tego potrzebuje.


*  Wiem, że bywam męczący, ale staram się to zmienić, kiedy okazujesz mi miłość i akceptacje.


*  Nie izoluj mnie od ludzi– ja ich potrzebuje do normalnego życia. 


* Nie obrażaj się gdy powiem, co myślę, nie chciałem cię urazić.



          Pamiętajcie o tym to dla nich bardzo ważne.













Brak komentarzy: