środa, 13 września 2017

Zabawa z kostką

Zabawa w rozwoju dziecka jest źródłem wielu umiejętności, dzięki niej dziecko rozwija wyobraźnię, uczy się rozwijać problemy i współdziałać z rówieśnikami i dorosłymi.
Dziecko z Autyzmem ciężko jest zachęcić aby zainteresowało się konkretną zabawą, nie zawsze jest ono gotowe przestrzegać reguł gier, które proponujemy, ale liczne eksperymenty pokazują, że dzieci z autyzmem też mogą się bawić.

               Dziś w obroty ZABAWA Z KOSTKĄ.

Potrzebne będzie:

- małe kartonowe, kwadratowe  pudełko( ja wykorzystałam pudełko po kremie), lub duży klocek w kształcie kwadratu.

- obrazki przedstawiające ćwiczenia

- małe obrazki przedstawiające schematy ( np. dom , drzewo, postać, kwiat).

- białe kartki papieru

- kolorowy papier

- kredki

- kostkę z oczkami


                            Pierwszy Wariant

kostkę oklej obrazkami przedstawiającymi ćwiczenia( np. przysiady, skłony, stanie na jednej nodze), dla dzieciaków, które czytają można okleić karteczki opisujące czynność.
Na zmianę dorosły i dziecko rzucają kostką-ten kto rzuca, wykonuje wylosowane zadanie. Druga osoba czeka na swoją kolej.

Możesz wprowadzić drugą kostkę z oczkami, która wskażę liczbę powtórzeń danego ćwiczenia.




                                                  Drugi Wariant


Potrzebne będą:

- kostka oklejona kolorowym papierem
- kredki w kolorze pól kostki
- kartkę z trzema figurami geometrycznymi ( można też użyć obrazki schematyczne( dom, drzewo, auto,piłka)



Każdy z graczy dostaje kostkę z figurami. Gracz rzuca kostką i koloruje pierwszą figurę takim kolorem jaki wypadł na kostce( pamiętajmy o zasadzie od lewej do prawej). Następnie kostką rzuca drugi gracz. Na końcu pokazujemy dzieciom, czym prace się różnią .Pytamy ,, kto ma zielony kolor, kto ma żółty,,.

Zabawa ta uczy: kontrolowania i precyzji rysowania, przestrzegania reguł, gry o charakterze losowym.


                                                        Trzeci wariant



Potrzebne będą:
-duża kostka z rysunkami domu, kwiatu, auta itp.
- kartka z bloku rysynkowego
- kredki


Dziecko rzuca kostką i przerysowuje wylosowany schemat.Na tej samej kartce swój wylosowany obrazek rysuje rodzic. Gra kończy się wtedy, kiedy kartka zostanie wypełniona. Gracze oglądają rysunki, wskazują, który schemat narysował dorosły a które dziecko. Dziecko na początku może mieć trudności z rozmieszczeniem elementów na kartce. Bawiąc się w ten sposób dziecko uczy się: 
- opanowania prostych schematów 
- dziecko rozwija myślenie symboliczne .




Zamiast kostki, można użyć samych obrazków . Obrazki wkładamy do worka i zabawa trwa.....😃😃😃😃😃






Brak komentarzy: