poniedziałek, 3 kwietnia 2017

zgrabna babeczka

                           Ale babka‼‼

Święta Wielkanocne tuż, tuż jak to przed nimi wszyscy w biegu. A to porządki, a to zakupy, a to coś trzeba upiec bo rodzinka się zjedzie. Ciągle dylematy co tym razem upiec, czym zaskoczyć teściową? Znudziło wam się kaloryczne ciasta, ciągle stanie przy garach itp. O to szybki, zdrowy, bezglutenowy przepis na zgrabną babeczkę. Czas przygotowania 7 minut, czas pieczenia 20 minut. Zdrowo, szybko, i nie drogo.
Mąka,proszek kupiona w Carrefour na stoisku z bezglutenowymi produktami, olej w Lidlu,miód od zaprzyjaźnionego pszczelarza, jajka od teściowej, kokos z   Biedronki.






              Potrzebne składniki:

- pół szklanki mąki ryżowej bezglutenowej
- pół szklanki wiórków kokosowych
- 5 białek
- 1 jajko
- 3 łyżki oleju kokosowego
- 1 łyżka soku z cytryny
- płaska łyżeczka bezglutenowego proszku do pieczenia
- szczypta soli
- 4 łyżki miodu

Mąkę przesiałam, wymieszałam z wiórkami i proszkiem do pieczenia. W misce ubiłam białka z szczyptą soli na sztywną pianę, dodałam 1 jajko wcześniej je roztrzepałam, stopniowo dodawałam miód, sok z cytryny, olej kokosowy i na końcu mąkę z wiórkami i proszkiem. Wszystko miksowałam na wolnych obrotach. Piekarnik nagrzałam do 180 stopni C. Foremkę sylikonową wysmarowałam olejem kokosowym oprószyłam mąką ryżową, delikatnie przelałam gotową masę do foremki,włożyłam do piekarnika i babeczką piekła się przez 20 minut.Kiedy ciasto już wystygło roztopiłam 1 gorzką czekoladę z mieszana z olejem kokosowym. Ja dodałam do masy 1 łyżkę cukru kokosowego ponieważ nie przepadam za zbyt gorzką masą .Gdy już czekolada się rozpuściła polałam nią babkę i posypałam wiórkami kokosowymi. 
Wszystko łącznie z pieczeniem zajęło mi to ok 30 minut.



Jak tak już czas wyliczam to ciasto zniknęło ze stołu bardzo szybko☺☺☺☺☺
Na wszelki wypadek upiec cię 2 babeczki, bo naprawdę jest pyszna.




Brak komentarzy: